Zoeken in deze blog

zondag 27 juli 2014

Even Voorstellen: Opoe Zeeweg

Mag ik me even voorstellen? Ik ben Jacoba Cornelia Driessen, geboren op 10 januari 1870 in Oegstgeest als dochter van  Hendricus Driessen en Helena Mulder.


Mijn  vader was Meester Timmerman en uitvoerder van beroep maar knap in zijn vak was hij  meer architect dan timmerman. Wij woonden in Oegstgeest aan de Rijnsburgerweg, in het huis "DE OLMEN". In 1875 na de dood van mijn vader die overleed in Rotterdam-Kralingen, ( ik was nog geen vijf jaar,  mijn moeder bleef alleen achter met zes kinderen waarvan de oudste 13 was en de jongste 4, )verhuisden wij naar het geboortedorp van mijn moeder, Rijnsburg.  Met het bereiken van de 15 jarige leeftijd ging ik werken in dienst van een welgestelde familie in Voorschoten.


Ergens tussen al die verhuizingen door leerde ik Piet Verhoeven kennen, Pieter zoals ik hem bij voorkeur noemde. Een stoere blonde vent, goed in het metselwerk en heel leuk om te zien. Wij trouwden en ik liet deze foto maken. Van Piet was er ook één maar niemand weet waar die is gebleven.
Na mijn huwelijk in Noordwijk op 22 oktober 1891, ging ik met hem in Noordwijk wonen, de plaats waar hij geboren was.
Mijn overlijden kwam op 6 juli 1945, in Noordwijk. Officiëel staat de akte ook in Zoeterwoude geregistreerd, omdat ik daar tijdelijk woonde omdat ons café midden in het Duitse spergebied lag tijdens de tweede wereldoorlog. Gelukkig was die oorlog net twee maanden afgelopen en kon ik in mijn eigen huis mijn ogen voorgoed sluiten.
Maar hier wil ik verder vertellen over mijn leven, mijn kinderen, kleinkinderen en verder nageslacht en over de ere titel die mijn kleinkinderen me gaven, vernoemd naar de straat waarin ik woonde, de Nieuwe Zeeweg in Noordwijk. Wordt vervolgd!
Een kiekje met een reünie van mijn nageslacht. Zoek jezelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten